Morozko wrote:Po skončení věku je dobré bilancovat...tak se do toho pusťme.
Mé poznatky z tohoto věku:
1) Tento věk ukázal opět přesíleného Dreadda s přízraky (zabije cokoliv a nepotřebuje ani nějak extra vysokou hodnotu armády). Do finálních bojů se nezapojil, ale zabít kterýkoliv klan by problém neměl.
2) Přesílení vybavení z tažení (naverbovat hodnotu armády 10 miliard za zhruba 20 kol prostě normální není).
3) I po udržení imperátorova paláce po stanovenou dobu jde IP dobývat a dobýt.
Takže bych měl tyto návrhy na příští věk:
1) Zrušit bonus +10% vybavení do budov z tažení.
2) Zakázat budovu Město přízraků, nebo jednotku Temný přízrak výrazně oslabit.
Ad Dreadd a přízraci:
Není problém jich mít 1000 a více, tedy není problém mít posílení všech statů nemrtvých o minimálně 1000%. Odpovídající oslabení by bylo, kdyby schopnost posilovala 10x méně, tedy +0.1% až +0.3% místo současných 1-3%. Schopnost dává bonus do 4 statů. Další možnost by byla omezit staty, na které platí s tím, že cílový stav by měl být takový, že hodnota počet_posílených_statů * percentuální_bonus by měla být blízká 1%.
Pro srovnání:
Schopnost hůře verbovatelného Velemága země dává +1% do 1 statu. Tímto oslabením by se posilující těchto dvou jednotek srovnaly na podobnou úroveň.
Druhé srovnání se nabízí s Ascendancy = přesílený zakázaný bůh. Uplatněním této logiky by se nabízelo vypnout Dreadda. To mi ale přijde škoda, proto navrhuji oslabení...
PS. Pokud nekdo tušíte, kam by patřil tento příspěvek, aby nezapadl, zkopírujte jej tam.
Morozko, t.č. Imperátor
Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Souhlasím (podobá se to mým původním návrhům na začátku) a pokud by to bylo tak, jak píšeš, tak bych to bral.
Ale i tak přihodím i nějaké svoje nové návrhy.
Tažení
- bez střípků: 30-50 za věk (na alianci)
- se střípky: 300-500 za věk (na jeden klan)
Osobně si myslím, že 10% zhodnocení je přijatelné, pokud by bylo tažení bez střípků. Sice stále půjde dosáhnout občas dost zajímavých hodnot, ale stojí to hodně práce a blokuje to více klanů.
Mé návrhy
a) oslabit střípky (viz ostatní vlákna -> použití střípků jednou za "24 hodin / rychlost hry")
nebo
b) snížit zhodnocení zásob z 10% na 1%
Dreadd
Oslabení 10x by mi nevadilo, ale uznávám, že pak bude dreadd dlouho smutný, než začnou přízraky nějak rozumně působit, ale díky upírům funguje rozumně i bez přízraků (tento věk jsem začal stavět přízraky až kolem tahu 4000 a fungoval dobře).
Osobně by mi přišlo fajn, kdyby se posilování oslabovalo s počtem přízraků, aby mělo smysl dělat i nějaké přízraky ze začátku, ale pak ke konci by to působilo menší škody.
Můj navrhovaný vzorec by byl: posílení o (12*(počet přízraků)^0,5)%
10 -> 38%
50 -> 85%
100 -> 120%
200 -> 170%
300 -> 208%
400 -> 240%
500 -> 268%
600 -> 294%
700 -> 317%
800 -> 339%
900 -> 360%
1000 -> 379%
1500 -> 465%
2000 -> 537%
2500 -> 600%
3000 -> 657%
Obecně si říkám, že by bylo fajn, kdyby to u přízraků fungovalo tak, že:
-> jsou zajímavý pro hráče, který hraje solo a "na pohodu", tedy pro počet 300-500
-> jsou silní, ale ne neporazitelní pro hráče, který se o ně hodně snaží, ale nemá tažení, tedy pro počet kolem 1000
-> při dělání tažení jsou silní oproti ostatním, kteří dělají také tažení, ale nejsou neporazitelní, tedy pro počet 2500+
Ono reálně u posílení jde o to, že od obrany cca 50 (Wurm s tvrzenými pláty) je už jen málo jednotek, které danou jednotku zraňují a od obrany 75 (nic mimo nemrtvých) už jsou zraňovány jen jednotkami se slayerem. Ve chvíli kdy zombie s tvrzenými pláty toho dosáhnou (obrana 11), tak se stává Dreadd velmi těžko zranitelný a to mu umožňuje toho mnoho zabít.
Zároveň kombinace posílení útoku a zranění způsobuje velmi velká zranění (zranění je posíleno 2x, jednou samo o sobě, podruhé z útoku).
A nakonec iniciativa, kdy většina věcí má iniciativu do 10 a nic nemá přes 15 (mimo meteoritu) a při aktuálním nastavení tak není problém pro Dreadda, aby útočil první i když měla ta jednotka původně iniciativu 1.
A společně je to tak vražedná kombinace...
Ale i tak přihodím i nějaké svoje nové návrhy.
Tažení
- bez střípků: 30-50 za věk (na alianci)
- se střípky: 300-500 za věk (na jeden klan)
Osobně si myslím, že 10% zhodnocení je přijatelné, pokud by bylo tažení bez střípků. Sice stále půjde dosáhnout občas dost zajímavých hodnot, ale stojí to hodně práce a blokuje to více klanů.
Mé návrhy
a) oslabit střípky (viz ostatní vlákna -> použití střípků jednou za "24 hodin / rychlost hry")
nebo
b) snížit zhodnocení zásob z 10% na 1%
Dreadd
Oslabení 10x by mi nevadilo, ale uznávám, že pak bude dreadd dlouho smutný, než začnou přízraky nějak rozumně působit, ale díky upírům funguje rozumně i bez přízraků (tento věk jsem začal stavět přízraky až kolem tahu 4000 a fungoval dobře).
Osobně by mi přišlo fajn, kdyby se posilování oslabovalo s počtem přízraků, aby mělo smysl dělat i nějaké přízraky ze začátku, ale pak ke konci by to působilo menší škody.
Můj navrhovaný vzorec by byl: posílení o (12*(počet přízraků)^0,5)%
10 -> 38%
50 -> 85%
100 -> 120%
200 -> 170%
300 -> 208%
400 -> 240%
500 -> 268%
600 -> 294%
700 -> 317%
800 -> 339%
900 -> 360%
1000 -> 379%
1500 -> 465%
2000 -> 537%
2500 -> 600%
3000 -> 657%
Obecně si říkám, že by bylo fajn, kdyby to u přízraků fungovalo tak, že:
-> jsou zajímavý pro hráče, který hraje solo a "na pohodu", tedy pro počet 300-500
-> jsou silní, ale ne neporazitelní pro hráče, který se o ně hodně snaží, ale nemá tažení, tedy pro počet kolem 1000
-> při dělání tažení jsou silní oproti ostatním, kteří dělají také tažení, ale nejsou neporazitelní, tedy pro počet 2500+
Ono reálně u posílení jde o to, že od obrany cca 50 (Wurm s tvrzenými pláty) je už jen málo jednotek, které danou jednotku zraňují a od obrany 75 (nic mimo nemrtvých) už jsou zraňovány jen jednotkami se slayerem. Ve chvíli kdy zombie s tvrzenými pláty toho dosáhnou (obrana 11), tak se stává Dreadd velmi těžko zranitelný a to mu umožňuje toho mnoho zabít.
Zároveň kombinace posílení útoku a zranění způsobuje velmi velká zranění (zranění je posíleno 2x, jednou samo o sobě, podruhé z útoku).
A nakonec iniciativa, kdy většina věcí má iniciativu do 10 a nic nemá přes 15 (mimo meteoritu) a při aktuálním nastavení tak není problém pro Dreadda, aby útočil první i když měla ta jednotka původně iniciativu 1.
A společně je to tak vražedná kombinace...
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
A vzali jste do úvahy to, že dreadda s x-stovkami přízraků dokáže poměrně slušně zmasakrovat díky posílení všech nemrtvých i 10x slabší nemrtvý dread bez přízraků ?
Vzali jste do úvahy, že dreadd zabírá ze všech bohů nejvíc času na tahání (oživování jednotek = posílání přesně spočítaného počtu jednotek pro oživení).
Vzali jste v úvahu, že 10 přízraků stojí jedno celé město, které vám opravdu nikdo nenahradí, když přízraky umřou ?
Srovnání s velemágem země je mimo. Ten dává 1% do obrany, ale VŠEM jednotkám majitele a POUZE jednotkám majitele.
Za mě vidím pouze JEDINÝ problém a sice to, aby tažení nedávalo 10% vybavení do budov. Jakmile se toto zruší tak fakt nikdo nebude mít tisíce přízraků ....
Ještě mě napadá kompromis, tzn. aby si hráči dreadda hráli jak jsou zvyklí a ostatní nebyli frustrovaní že dreadda nedostanou z paláce, tak v boji o palác budou přízraky vyřvávat např. 10x méně ? Plus bych i tak zrušil těch 10% vybavení z tažení.
Pak bude dreadd v boji o palác nejslabší, ale zase si užije celý věk jak je zvyklý....
Vzali jste do úvahy, že dreadd zabírá ze všech bohů nejvíc času na tahání (oživování jednotek = posílání přesně spočítaného počtu jednotek pro oživení).
Vzali jste v úvahu, že 10 přízraků stojí jedno celé město, které vám opravdu nikdo nenahradí, když přízraky umřou ?
Srovnání s velemágem země je mimo. Ten dává 1% do obrany, ale VŠEM jednotkám majitele a POUZE jednotkám majitele.
Za mě vidím pouze JEDINÝ problém a sice to, aby tažení nedávalo 10% vybavení do budov. Jakmile se toto zruší tak fakt nikdo nebude mít tisíce přízraků ....
Ještě mě napadá kompromis, tzn. aby si hráči dreadda hráli jak jsou zvyklí a ostatní nebyli frustrovaní že dreadda nedostanou z paláce, tak v boji o palác budou přízraky vyřvávat např. 10x méně ? Plus bych i tak zrušil těch 10% vybavení z tažení.
Pak bude dreadd v boji o palác nejslabší, ale zase si užije celý věk jak je zvyklý....
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Když vezmu všechny Zombie s tvrzenkami, všechny TP, všechny Nekromanty, tak s tím dám většinu věcí v pustině s ideálním farmením jednotek. Jen výjimečně k tomu přiberu Stíny.Vzali jste do úvahy, že dreadd zabírá ze všech bohů nejvíc času na tahání (oživování jednotek = posílání přesně spočítaného počtu jednotek pro oživení).
To není extrémně těžké. Ale uznávám, že je neskutečně otravné, vždy naklikat ty 3 jednotky.
1) O TP se obvykle nepřichází a pokud tím myslíš, že je problém obnovit klan, když přijde o vše, tak s tím mají problémy i další bohové s nízkým rekrutem i když mají jinak zdroje. Takže tohle nevidím jako důvod, proč by měl být s TP Dreadd neporazitelný...Vzali jste v úvahu, že 10 přízraků stojí jedno celé město, které vám opravdu nikdo nenahradí, když přízraky umřou ?
2) Jestli to bereš tak, že 1 město je vysoká cena, tak díky systému žoldu už u velkých armád nehraje roli, kolik má člověk měst, ale jestli je schopen si zajistit zlato. A pokud klan platí žold přes 10M za tah, tak je mu úplně jedno, zda má 100 měst, nebo 0...
A co řekneš u Ghora? Ale pokud zůstaneme u velemágů, vzals taky v úvahu i to, že jich budeš mít cca 1/10 než kolik máš TP pokud oba hráči vyvinou stejné úsilí?Srovnání s velemágem země je mimo. Ten dává 1% do obrany, ale VŠEM jednotkám majitele a POUZE jednotkám majitele.
Ale dobře, když vše výše pominu, tak stejně já absolutně nesouhlasím s tím, že posílit JEDNU vlastnost o 1% u všech tvých jednotek je srovnatelné s posílením ČTYŘ vlastností (kdy jedna z nich posiluje ještě první, takže ta je posílena 2x) a to nejen o 1%, ale o 1-3% u většiny tvých jednotek s tím, že ve specifických případech posílíš i nepřítele.
Ale jinak naprosto s tebou souhlasím v tom, že kdyby se zrušilo těch 10% z tažení (což jsem navrhoval už před několika lety, kdy na to jsi zareagoval jen ty a to slovy, že můj návrh je špatný, protože díky Crinisce farmící eternany bude mít Dreadd stejně tisíce přízraků), tak by to situaci velmi pomohlo. I když stále stačí mít zařvání za 700%, aby byl dreadd v PvP přesílen a mít 700 přízraků problém není.
Tvůj kompromis se mi líbí, i když stále to, že bude Dreadd řvát hodně mu pomůže si nafarmit velkou armádu okolo (lépe se farmí jednotky, když máš zařvání 1000% než když máš 100%), ale jinak jo situaci to rozhodně pomůže. Sice bych asi více uvítal, kdyby se to vztahovalo k veškerému PvP (tedy i k údolí stínů a pokud se opět zprovozní, tak i mezi alianční války), ale budiž. Pokud to bude jen u IP i tak budu rozhodně rád a už si nebudu tolik stěžovat...
Já bych viděl rád kdyby nastali tyto tři změny:
1) oslabení střípků (použití je jednou za "24 hodin / rychlost hry") -> zruší to farmu přes Eternany
2) zrušila se procentuální odměna u tažení (kdysi jsem navrhoval ji zrušit úplně, pak jsem jako kompromis začal navrhovat snížení na 1% -> kdyby se ale zrušila úplně, tak bych byl stále radši) -> zruší to nekontrolovatelné kumulování zásob
3) kompromis: snížení efektivnosti řvaní v IP na 1/10 -> dreadd bude hratelný jak doposud, a nebude narušovat boj o IP
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Morozko wrote:Ideální je závěrečný kompromis - ten by to chtělo podpořit Tj. oslabit TP v boji o IP a zrušit 10% vybavení z tažení...to v podstatě přesně splňuje to, co jsem navrhoval...to, že dreadd bude silný kdekoliv jinde mimo IP mi nijak nevadí
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Souhlas. Teď už vám jen stačí přesvědčit Nezmara, aby to naprogramoval.
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Nezmare prosíme o tyto změny:
1) oslabení střípků (použití jen jednou za "24 hodin / rychlost hry") -> zruší to farmu přes Eternany
2) zrušit procentuální odměnu u tažení -> zruší to nekontrolovatelné kumulování zásob
3) kompromis: snížit efektivnosti řvaní v IP na 1/10 -> dreadd bude hratelný jak doposud, ale nebude narušovat boj o IP
1) oslabení střípků (použití jen jednou za "24 hodin / rychlost hry") -> zruší to farmu přes Eternany
2) zrušit procentuální odměnu u tažení -> zruší to nekontrolovatelné kumulování zásob
3) kompromis: snížit efektivnosti řvaní v IP na 1/10 -> dreadd bude hratelný jak doposud, ale nebude narušovat boj o IP
Re: Bilance po konci věku, aneb není čas na nějaké nerfy?
Nový věk...
1) Tažení (minimálně Orla) dává stále 10%.
2) Maximální věhlas a předzvěst je 4 mld, čeho se díky tažení, ÚS a Tajemné jeskyně dá lehce dosáhnout.
3) Limit pro vybavení v budovách je 4 mld zásob, čeho se dá díky tažení lehce dosáhnout.
4) Zvýšilo se miximální množství zkušeností pro velitele, díky čemu lze dosáhnout vyššího levelu než 35, ale i tak jsem skončil jen na lvl 39 a to jsem polovinu věku farmil v ÚS Aethery 50 mld armády...
5) Zlato, armáda, žold, obyvatelé, zranění mají maximum vyšší, než čeho jsem byl schopen dosáhnout.
Moje rekordy:
- cca 10 000 mld zlata
- cca 1500 mld armády
- cca 19 mld obyvatel
- 386,205,475 x Kostlivec (Prapor krvavého šílenství) zmasakroval (36,186,572,929,388,228,608)...
6) Navýšením žoldu se snížila velikost Aetherovi armády, které lze dosáhnout s 0 zlata na cca 50 mld (bez Zikkuratu).
7) Pokud nějaká stack nějaké jednotky překoná 4 mld vojáků, začne se tvořit nový stack.
8) Pokud má armáda více jak 256 stacků jednotek, tak se ve výsledcích boje nenačtou jednotky obránce a systém to vyhodnotí jako "poraženo 0/0 (0%)" a boj je označen za prohraný (i když během boje jste vyhráli).
9) Mám uložený výpis:
- 730 mld Crinis v Obětiště démonů
- 10 mld Dreadd v údolí potkává 1500 mld Crinis
- poslední dvě dobytí Tajemné jeskyně (Dreadd, Crinis) -> je tam tak velká armáda, že odměnou je více předzvěsti, než je maximum, co klan může mít