Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
Daerwok
Posts: 26
Joined: Tue 08. Apr 2014 14:36:04

Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by Daerwok »

Zdarec všichni, napadla mě mechanika, která by mohla významným způsobem (pokud se dobře odladí) jednak zamezit přelévání mezi klany, druhak by poskytl větší šanci využít "přebytečné suroviny"

Princip by mohl být takový:
Ve hře by existoval neutrální obchodník, kterému by hráči artefakty a runy prodávali (buď za cenu po celý věk fixní, či se s časem měnící, třeba podle počtu dnů od začátku věku). Současně by hra generovala různé balíčky run a artefaktů a ty by pak dávala na trh (mohlo bz to být ve stanovený čas i kdykoliv během času. Cenu výkupu by asi šlo stanovit snáz, než prodeje, šlo by tak ale nastavit ceny mnohem vyšší, aby odpovídaly jejich důležitosti.
Takto by se žádné runy ani artefakty nedostaly k druhým hráčům, popř. by do začátku šlo nastavit, aby běžely oba způsoby současně.

Je to jen nápad. Asi by to bylo těžší naprogramovat, ale mohlo by se to ujmout. Jaký je váš názor?
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by Hron »

Daerwok wrote: Mon 26. Jun 2023 20:42:10 Takto by se žádné runy ani artefakty nedostaly k druhým hráčům
No, smysl trhu není, aby se předměty nedostali k jiným hráčům. Obchod mezi hráči zde má být. Problém je, když lidé přelévají, nebo když se obchoduje za nesmyslné ceny.
Daerwok wrote: Mon 26. Jun 2023 20:42:10 Ve hře by existoval neutrální obchodník, kterému by hráči artefakty a runy prodávali (buď za cenu po celý věk fixní, či se s časem měnící, třeba podle počtu dnů od začátku věku).
Tohle si představuješ jak? Má být konstantní cena pro všechny předměty a jiná pro runy, nebo pro jednotlivé skupiny předmětů mají být jiné ceny?
Jde mi o to, že návrh na rozdělení předmětů tu už byl s tím, že by různé kategorie měli různou max cenu a já jsem psal, že bych byl ochoten je rozdělit, pokud by se do toho šlo, ale nešlo se do toho. A pokud se předměty rozdělí pro max cenu, tak se mohou rovnou i pro min cenu (a obráceně).

Dále pak pro předměty tu už něco takového existuje, když prodáš suroviny za 50k a méně, tak okamžitě dostaneš zlato a obchodník si předmět nechá a pro "normální" předměty je to 200k.
Takže pokud bys chtěl fixní částku pro všechny předměty tak to ve hře už tedy je a jde jen o nastavení částky. Kdy za mě klidně můžeme přidat závislost na počtu odehraných dnů a nemělo by to být až tak těžké naprogramovat (změní se konstantní hodnota za vzorec). Pokud by byl zájem, mohu navrhnout vzorec.
Daerwok wrote: Mon 26. Jun 2023 20:42:10 Současně by hra generovala různé balíčky run a artefaktů a ty by pak dávala na trh.
Návrh na to, aby runy prodával obchodník tu už byl a co si pamatuji, tak byl Nezmar razantně proti.
Ve hře s novými chrámy je toho hodně a tak se to ani mě moc nelíbí. Obecně si myslím, že by to způsobovalo více problémů než užitku a je jedno jak by se to nastavilo (draze/levně, hodně/málo). Každé nastavení má výrazné nevýhody , které si nemyslím že by převyšovali výhody.


Shrnutí:
Myslím, že tvá výchozí úvaha není chtěná -> chceme trh bez přelévání, ale s obchodem mezi hráči.
Zajímavá mi připadá myšlenka, že by se měnila v čase výše výkupu předmětů (jednodušší by to bylo vázat na tahy a i logičtější k rozjezdu).
Daerwok
Posts: 26
Joined: Tue 08. Apr 2014 14:36:04

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by Daerwok »

Když jsem návrh psal, tušil jsem, že bude těžko průchozí, bral jsem to spíš jako námět k zamyšlení. Co bych k tomu dodal:

1. Základní trh chceme bez přelévání, ale je nás příliš málo na to, aby to fungovalo v současném nastavení
2. Obecně souhlasím, že trh s runami je značně pokřivený množstvím run už teď, když je dost chrámů, asi se tu nic měnit nebude.
3. U těch artefaktů šlo o částky průběžně se měnící s časem. Přiznejme si upřímně, že můžeš artefakty prodávat přímo, ale za 200k je to (zejména v lategame) tak žalostně málo, že se to ani nevyplatí. Co se cen týče, ano, šlo by o rozdělení artefaktů podle důležitosti a od těch by se odvíjela cena. Popravdě nevím, proč neprošlo, že se nastaví min/max cena u artefaktů, jen mě v souvislosti s tím napadlo, že by přímo v tržišti byla tabulka aktuálního rozpětí pro danou skupinu předmětů a na wiki rozdělení do tříd.

To je pro teď asi vše
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by nezmar »

1. ano, preto je stále dovolené interagovať s vlastnými účtami. Lebo to hrá málo ľudí.
2. môže sa buď znížiť počet rún z chrámov alebo zvýšiť využitie rún (skôr som za túto možnosť)
3. artefakty - min/max cien - Artov je okolo 100ks, chce sa to niekomu ponastavovať všetko? Poskytnem súbor, môžete popridávať do stanovenej šablony
4. min/max cena môže byť závislá od počtu ťahov - LENŽE mierne to naruší hru viacerých hráčov. Hráč ktorý má 2000 ťahov nemôže predať artefakt tak draho ako hráč s 6000 ťahmi. Je to problém? Asi nie, menší hráč má menšie náklady, väčší väčšie. Väčší hráči by ale mohli skupovať lacné artefakty a predávať ich instantne - bol by to spôsob ako odstraňovať arty z hry - zvlášť na konci hry.
5. Je pravda že som nechcel aby sa runy/arty dostavali do hry inak ako cez eventy. Viem si predstaviť farmiaci klan len s ľudmi, nízkou army a z obrovským príjmom by sa vedel dostať k artom/runám, ktoré by normálne v hre ani neboli
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by Hron »

Několikrát jsem psal, že nemám problém pro každý art určit min/max cenu.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by nezmar »

zajtra ti poslem ti na mail subor s predmetmi. Mozes aspon prebehnut aj gramatiku :D

Bud tam pridat:
1. hodnotovy typ (napr. 5-6 kategorii) a min/max cena bude podla daneho typu alebo
2. kazdy predmet bude mat svoje unikatne min/max
3. kombinacia oboch

1 - jednoduchsia na spravu/ladenie. Vieme naraz pridat/upravit min/ max pre dany typ. Ale sme obmedzeny danymi typmi - moze sa ale vzdy pridat dalsi
2 - je efektivnejsia - kazdy predmet je iny. Ale horsie na ladenie. Predsa len sa bude musiet furt nieco upravovat podla toho ako sa zrovna zmeni hra :( (prida sa predmet do eventu - hned ma nizsiu cenu lebo je dostupnejsi, pouziva sa zrazu v stavbach - hned ma vyssiu hodnotu atd)
3. harakiri - ale nie nemozne :)

nastavim to v subore na obe moznosti :D a potom sa rozhodni co sa ti bude zdat vhodnejsie
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by Hron »

Ok. Pravděpodobně o víkendu to projdu.
A nejspíše použiji variantu 1. Sice bych neměl problém s dvojkou, ale jak píšeš, přijde mi to náročné i do budoucna kvůli změnám v rámci vývoje hry.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by Hron »

Poslal jsi už něco?
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Návrh na úpravu prodeje a kupování předmětů/run

Post by nezmar »

nie, zabudol som :?
Post Reply