Buh - Ascendancy

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Ugluk
Posts: 3
Joined: Tue 16. Sep 2025 16:10:12

Re: Buh - Ascendancy

Post by Ugluk »

Z mého pohledu todle je obecně problém dost bohů, že jejich "doména/"sféra vlivu" je poměrně abstraktní, ....

EDIT nezmar: diskusia presunuta sem: viewtopic.php?t=516
User avatar
Hron
Posts: 1187
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ascendancy

Post by Hron »

Napadlo mě, jak udělat Ascenu unikátní, jen si nejsem jistý hratelností, ale myslím, že když se to vyladí, tak to bude fungovat.

Myšlenka vychází z této věty z lore:
Potomci nejlepších Ascendanciných válečníků jdou po dvou letech svého života do kláštera, kde se učí techniku boje.
A tak že by Ascena používala své jednotky jako zdroj pro další jednotky.
Dle lore odpovídá, že by by na kleriky se použili válečníci. Kde se vzal převor se nepíše a na Preascendeda se používá sběrný tábor. Takže nápad dle lore funguje jen na první jednotku. Ale přivedlo mě to k extrému.

Hned jak postavíš první budovu pro Ascenu, tak se ti změní Domobrana ve Sběrný tábor. (takže tím odpadá možnost stavby dílny z původního návrhu)

Sběrný tábor
  • nerekrutí se zde žádná jednotka
  • cena jednoho vybavení je jeden obyvatel
  • přidává speciální akci: Sběr -> ze všech žebráků v armádě udělá vybavení
  • přidává speciální akci: Osvobození -> ze všech otroků v armádě udělá vybavení
  • přidává speciální akci: Konvertování -> ze všech lidí v armádě (mimo asceniny jednotky) udělá vybavení (neplatí na unikátní a legendární jednotky -> generálové imperia, velitel)
  • (pokud by šlo udělat) za každých 10 poražených lidských nepřátel v boji by se přidalo 1 vybavení (takže například z barbarů, při dobývání měst, ... ale ne z nemrtvých, obrů, zvířat či třeba démonů) -> vymývá mozek zajatcům
A pak válečníci, převorové a Preascendedi budou mít v ceně vybavení zlato + vybavení ze sběrného tábora.
A aby se dodržel lore, tak klerici budou mít cenu vybavení ve zlatě a válečnicích.

Příklad cen:
1 vybavení pro Válečníka = 50 zl + jedno vybavení ze sběrného tábor
1 vybavení pro Klerika = 500 zl + 5 Válečníků (aneb ne každý válečník přežije výcvik)
1 vybavení pro Převora = 10k zl + 1000 vybavení ze sběrného tábora (musí se najít ti, kdo jsou schopni alespoň částečně rozvinou své psychické schopnosti)
1 vybavení pro Preascendeda = 100k zl + 10k vybavení ze sběrného tábora (je velmi nákladné vyzkoušet 10 000 lidí a najít mezi nimi vhodného autistu)
(zde vycházím z toho, že každá budova spotřebovává 1 vybavení na 1 jednotku)

PS: Tento nápad mě dost zaujal a chtěl bych ho vyzkoušet, ale bude to od Nezmara chtít hodně programování.
PPS: A protože tak hráč přijde o OV hned na začátku tak pak bude opravdu nutné, aby z první budovy chodili 2 jednotky (a obě slušné), aby mohl v early fungovat.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1637
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Ascendancy

Post by nezmar »

mam pocit, ze by toto stazilo samotny rekrut jednotiek, pretoze by si bol zavisli od poctu zabijanych ludi atd
a zber z bojiska by sa musel spravit formou "schopnosti", ktoru by mala urcita jednotka(y).

- zobraci chodia iba ak mas uprchlicky tabor - cize az ovela neskor
- otroci su za runy alebo za peniaze na trhu - nutnost vykonat 3 akcie aby si sa k nim dostal
- ludia v armade - tych vela nebude - domobrana sa zrusi a opat prichadzaju velmi sporadicky alebo z uprchlickeho tabora
- cize jedine mi vychadza ze by sa zbierali mrtvoli na bojisku a nieco sa z nich robilo. Pokial to bude plus k tomu co uz ascen ma tak to nie je az taky problem, ale pokial by bola na tomto zavisla, tak by to uz problem mohol byt.
Tym myslim, ze by napr. zbierali ranenych/mrtvych na pokusi a vytvarali by nejaku "Ohavnu Zrudnost", cim uz ale ciastocne budu fusovat Dreadovi do remesla
Ugluk
Posts: 3
Joined: Tue 16. Sep 2025 16:10:12

Re: Buh - Ascendancy

Post by Ugluk »

Hron wrote: Tue 16. Sep 2025 23:29:57 A pak válečníci, převorové a Preascendedi budou mít v ceně vybavení zlato + vybavení ze sběrného tábora.
A aby se dodržel lore, tak klerici budou mít cenu vybavení ve zlatě a válečnicích.
tady mám strach, že když bych to hrál, tak nacpu spoustu vybavení do zásoby a pak přijde nějakej z vyšších démonů a protože nebudu mít armádu na to se s ním bez větších strát vypořádat, tak mi vydrancuje zásoby v produkčních budovách a jsem zas v ... ale nápad je to pěknej a kreativní :-)
User avatar
Hron
Posts: 1187
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ascendancy

Post by Hron »

Hron wrote: Tue 16. Sep 2025 23:29:57 Sběrný tábor
  • nerekrutí se zde žádná jednotka
  • cena jednoho vybavení je jeden obyvatel
  • přidává speciální akci: Sběr -> ze všech žebráků v armádě udělá vybavení
  • přidává speciální akci: Osvobození -> ze všech otroků v armádě udělá vybavení
  • přidává speciální akci: Konvertování -> ze všech lidí v armádě (mimo asceniny jednotky) udělá vybavení (neplatí na unikátní a legendární jednotky -> generálové imperia, velitel)
  • (pokud by šlo udělat) za každých 10 poražených lidských nepřátel v boji by se přidalo 1 vybavení (takže například z barbarů, při dobývání měst, ... ale ne z nemrtvých, obrů, zvířat či třeba démonů) -> vymývá mozek zajatcům
Důležitý bod je:
[*] cena jednoho vybavení je jeden obyvatel

Tzn.: kdyby budova neměla jiné vlastnosti, tak by to bylo jen otravnější fungování současné Asceny. Protože kdykoliv můžeš poslat svoje obyvatele do tábora.

Příklad:
Aktuálně válečník stojí 50 zl 1 obyvatele.
Pokud chceš dát vybavení pro jednoho válečníka, tak klikneš na "1" u jeho budovy a odečte se ti 50 zl a 1 obyvatel.

A pokud bude Sběrný tábor, tak:
Klikneš na "1" u Sběrného tábora a to tě bude stát 1 obyvatele. Pak klikneš na "1" u válečníků a bude tě to stát 50 zl a 1 vybavení ve Sběrném táboře. Tedy výsledná cena bude opět 50 zl 1 obyvatel.

Jediný rozdíl tak bude, že budeš muset kliknout o jednou více.

Vše ostatní co tábor dělá jsou věci navíc...

A nepůjde jen o získávání zásob, ale mám vymyšlenou ještě jednu schopnost, která bude spotřebovávat, ale tu si musím prvně propočítat.
zber z bojiska by sa musel spravit formou "schopnosti", ktoru by mala urcita jednotka(y)
Je pro mě důležité aby to bylo v začátku, takže se nabízí válečníci a je to také logické, že zajatce chytají zrovna oni (jako nejníž postavení). Takže to by nebyl problém.
User avatar
Hron
Posts: 1187
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Ascendancy

Post by Hron »

Další schopnosti Sběrného tábora:

Protože Ascena bude mít rekrut závislý na hodnotě armády, tak aby po té, co přijde o celou armádu ji to rovnou neodsoudilo k tomu, že skončí (trvalo by velmi dlouho, než by se jí zvedl rekrut), tak my napadli dvě schopnosti, které ji pomohou se rychleji rozjet, jedna spíše do začátku a jedna ke konci hry. Ale oboje je myšleno jako znovuoživení boha a ne na farmení, takže podmínkou bude, že nebude mít armádu aby to mohl použít.

Mobilizace
Podmínka pro aktivaci: hodnota armády do 1000
Cena: 100k vybavení a 1M zlata
Instantně přijde 3x Preascended, 30x Převor, 10k Válečník, 1k Střelec

3x Preascended, 30x Převor, 10k Válečník, 1k Střelec = 100k vybavení + 1,1M zlata, takže cenově to celkem odpovídá
3x Preascended, 30x Převor, 10k Válečník, 1k Střelec = cca 400K armády

Snad to bude stačit na rozjetí rekrutu. Může se pak upravit dle reálného fungování boha.
A dle tohohle pak druhá schopnost, která bude dávat 10x tolik, ale bude jen pro lategame.

Druhý dech
Podmínka pro aktivaci: hodnota armády do 1000 a více jak 5000 odehraných tahů
Cena: 1M vybavení a 10M zlata
Instantně přijde 30x Preascended, 300x Převor, 100k Válečník, 10k Střelec


Dále si pohrávám s myšlenkou, že by z tábora chodili jednotky zadarmo.
Kněží Asceny chtějí bohyni potěšit a tak sami od sebe vybírají vhodné kandidáty pro službu bohyni. Základní fungování by bylo takové, že by byla největší šance na válečníky/lučištníky, menší na převory a nejmenší na preascendenty.
Kdy ale přemýšlím jak přesně by se to provedlo. Napadají mě čtyři možnosti:
1) S určitou šancí tábor pošle vybavení do další budovy. Poslání nestojí zlato, ale spotřebuje se vybavení.
2) S určitou šancí tábor pošle vybavení do další budovy. Poslání nestojí zlato a ani se nespotřebuje vybavení.
3) S určitou šancí z tábora přijde daná jednotka. Spotřebuje se vybavení.
4) S určitou šancí z tábora přijde daná jednotka. Nespotřebuje se vybavení.

Kdy když se bude dávat vybavení do budov, tak je to nejslabší varianta, která neovlivňuje rekrut a pokud hráč bude rekrutovat maximální rychlostí, tak tohle bude jen trochu šetřit zlato a jinak nic. Pokud to bude přímo dávat jednotky, tak to bude urychlovat rekrut a bude to vždy zajímavé. A tak je to již silnější. Ale tohle není tak podstatná otázka, oboje je v pohodě.
Hlavní otázka o které se nomu rozhodnout je, jestli to bude spotřebovávat vybavení nebo ne. Mám strach, že když nebude, tak že to bude moc silné, ale když bude, tak že hráč může být nespokojen s tím, že se mu vybavení spotřebovává na něco co nechce.

Možná můžeme zkusit dát ze začátku možnost, že nespotřebovává vybavení a zjistit, jak moc to bude silné.

Touto schopností bych nahradil aktuální bonus, že Ascena dostává válečníky dle run věčnosti.
Proto také uvažuji jak pracovat s šancí na příchod. Je logické aby byla závislá na množství vybavení v táboře (čím více pokusných objektů, tím je jednodušší najít vhodné kandidáty), na celkové armádě (tedy přízni bohyně), na runách věčnosti (aby se zachovala původní závislost). Ale zase nechci aby nafarmením velkého množství lidí, nebo jiným klanem runy věčnosti, které by tento kupoval, se ta šance příliš zvedla a přebyla vše ostatní.
Takže to asi bude chtít složitější vzorec, kdy hodnota armády bude tvořit omezení shora a runy a vybavení omezení zdola.
Post Reply