Ripperman wrote:k obema tvym navrhum rikam ano.
Navi si myslim, ze prirustek lidi za kolo by měl být tak 10x větší....
Mam 220tis. lidi a za měsíc mi jich pribude 67. Zřejmě samí mniši...
Přírůstek by měl být odvozen alespoň částečně od celkového počtu lidí.
Celkově bych to viděl jako 0,1*počet vesnic + 1*počet osad + 5*počet měst + 1% z aktuálního počtu lidí.
neuveris, ale tz si skoro trafil vzorec, ktory sa prave pouziva, lenye je tam este dost velky random ktory potom robi, ze raz ti pride 67 a inokedy 800
Vo vseobecnosti (ked nepocitam random) tak je to 10 + 0.5*vesnic + 1.5*osada + 2.5*mesto
a pokial su nizke dane tak sa toto cislo zdvojnasobi
Ingr.T wrote:Ne myslel jsem to v pripade prevazne Dreadda a to tak že by někteří nemrtví se živili i lidmi. Tedy snížila by se jim hodnota aby nebyli tak závislí na penězích, ale současně by třeba každých 10 kol sežrali nějaké to obyvatelstvo. Třeba Temný přízrak by měl hodnotu menší ale každých 10 kol sežral 1 člověka. Je to jen nápad (za žold nemrtvých se třeba dají chápat tak že kupuješ otroky na porážku). Ale byl to nápad.
A přitom mě napadá jedna věc nevím jestli to byla chybka či ne, ale když nezaplatím žold jelikož mi chybí 1 zlaťák dezertuje mi fénix, golem, mágové ohně a ozborjení vesničini... . Nevím jestli ten žold jsi nastavil tak aby dezertovali jen ti (tolik) co nejsou placeni a ne úplně všichni. Mimo to pokud by sis chtěl hrát ještě tak by mohlo jít nastavit důležitost armády, tedy komu se přednostně platí žold a kdo popř. dezertuje
To ze ma niekto nemrtvych alebo nezivych este neznamena, ze za nich nemusi platit. Ono to nie je iba ZOLD, ktory na konci mesiaca kazdemu treba vyplatit na ruku aby bol spokojny.
Su to veskere penazne prostriedky, ktore je nutne vynalozit na udrziavanie jednotiek:
* ubytovanie
* jedlo
* zbrane a zbroje
* udrzba materialu (nezive jednotky?)
* obnova a udrziavanie magie/magickych ritualov - si myslite, ze staci len povedat kostlivec povstan a vsetko je ok? Treba neustale vynakladat energiu nato aby ste mu mohli stale prikazovat a to nieco stoji - teraz to mate vycislene v penaznej hodnote
k tomu druhemu. Je to spravene nasledovne (napisem je to jednoduchsie, uz je to niekde napisane podrobnejsie):
chyba mi zaplatit XY goldakov -> vypocita sa hodnota kolko by sa mala prepustit.
Zoberie sa najhodnotnotnejsia jednotka a zisti sa aky je jej pomer k celkovej hodnote armady. Ak mate 1 wurma v 10M armade tak jeho pomer je 1:100 (kedze ma hodnotu 100k).
Zoberie sa hodnota ktora nam chyba a vynasobi sa tymto pomerom. Cize ak mi chyba zaplatit 100k hodnoty (co je jeden wurm) tak sa mi ukaze, ze mi to ma odobrat 0.01 wurma -> zaokruhlime na 0 a ziadny wurm sa neodoberie.
Zoberie sa nasledujuca jednotka s druhou najvyssou hodnotou a pocita sa dalej. Takto sa postupuje pre vsetky jednotky.
Je to podla mna najvhodnejsi sposob. Nielenze sa to percentualne rozpocita na vsetky jednotky, ale dokonca aj na zaklade toho kolko jednotiek z daneho typu vlastni -> je to aj mierna ochrana toho aby Vam neodchazali unikatne jednotky ale hlavne tie, co maju najvacsie zastupenie vo vasej armade
Druhy priklad. Ked budete mat v armade 10 wurmov a 1 ozbr. vesnicana tak je tu vysoka pravdepodobnost, ze Vam odide ten wurm a nie vesnican.
Ked budete dlzit iba par drobnych tak je dost mozne ze Vam neodide nikto, lebo vam vyjde ze ma odist 0.4 wurma a 0.4 vesnicana -> cize zaokruhlenim nikto
