Buh - Crinis

Vaše nápady, postrehy, návody a vlastne všetko čo sa týka samotnej hry :)
Post Reply
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Crinis

Post by ySpirit »

Svati valecnici mi prijdou dobri. To Crinis dovoluje celkem rychle dobyvat prvni mesto. Taky jsou levni (25z), rekrut maji dobry, pomalu to je stitovaci jednotka :D

Rekrut
- s rekrutem svatych valecniku chodi jako bonus - s kazdym svatym valecnikem jich prijde nekolik.
- statove by byli slabi, jednalo by se hlavne o meat shield (jako zombie), mala hodnota => postradatelna jednotka
- aby byli zajimavejsi, muzou mit treba 15% blok (snizene poskozeni o 20% od jednotek s typem utopku 2)
- nemusi mit magii svetla

Knez / Zasvecenec svetla + Mnich
- Z klastera by normalne chodil Knez -> zasvecenec svetla (po vylepseni)
- tohle by byly strelne podpurne jednotky
- po kazdem utoku leci zranene jednotky (zavisle na obrane knezu / zasvecencu), po vyleceni navysi obranu jednotce o 20%, pokud neni nic zranene, posili obranu jednotce s nejvyssimi HP (co bude stitovat)
- zasvecenec by mohl mit magii svetla, ktera zvysuje jeho obranu, utok a inic o 20% (vse v jednom misto multimagie, co ma nyni), nebo jen nechat leceni se zvysenim obrany
- Knez by mohl mit obranu 8, zasvecenech treba 12 (takze by se vylecilo 8 / 12 hp na kneze / zasvecence)
- Mnichovi upravit trochu staty, mozna i odebrat nebo zmenit magii svetla. Zmenit ho spise na utocnou jednotku, pridat ji drtivy utok a nebo slayera. Chodil by jako bonus v klastere.
- Ted uz nevim, kolik ta jednotka stoji, jestli 1.000 nebo 10.000 zlata - podle sily upravit; taky by se hodnota mohla zmenit (kdyby byly moc silne)

Vlajkonos
- Za vernost Crinis bude chodit Vlajkonos
- statove muze byt spise utocnou jednotkou s dobrym poskozenim, muzou mit nejakou stec
- schopnost, zvysovani iniciativy spojeneckym jednotkam o 0.01% za kazdeho vlajkonose. (nebo by mohl mit multimagii, kde zvysuje jeden ze 3 statu - utok / obranu / inic)
- nebo by meli schopnost, na zacatku dat vsem jednotkam Crinis jejich buffy (strelci by ziskali iniciativu, svati valecnici utok, zasvecenci vse) - bonus by mohl byt ovlivnen vlajkonosi (napr. 2.000 vlajkonosu by dalo zakladny 20% bonus do sily / inic / statu)
- prichod kazde kolo 1 a pak zavisle na vysce vehlasu, kde by kazdy dalsi vyzadoval dvojnasobek toho, co predchozi (napr 5000 * 2^x) (tzv. na 10.000 vehlasu => 2, na 20.000 => 3, na 40.000 => 4, 80.000 => 5 a tak dale)

Paze
- rekrut jako bonus spolecne s Paladiny
- muze byt lehkou pechotou - dobre staty, utok od 3. kola, stec, 25% blok

Unikatni dobyvani pro Crinis - Mauzoleum
slozeni napr:
50 x Temný přízrak
20000 x Zombie
1000 x Lich
200 x Arcilich
50000 x Kostlivec
20000 x Ghúl
250 x Upír
- odmena: vehlas, zlato, zmena domobrany na Kruh rytiru (+ nejake pocatecni vybaveni do budovy, na 50 jednotek)

Rytir svetla
- tezka pechota, vysoke vyvazene staty (25-30 utok / 20-25 obrana, 4-5 iniciativa, 1000-1200 zivotu, 300-400 damage, 1500-1800 hodnota, svaty utok)
- jednotka ma pozehnani samotne Crinis - magie svetla (+20% do utoku, inic a obrany kazde kolo)
- Cena treba 25k zlata; rekrut odvozen od vehlasu

Jednotek je dost, urcite by se dalo vybrat, co se hodi nejvice.
S rekruty by byl jeste snazsi zacatek (dobyt prvni mesto) - vetev je zase az tak moc nepotrebuje.
Knezove by snizili pocet ztrat z eventu, se zasvecenci by pak mohli posilovat obranu lecene jednotce 2x za kolo (1.44x) - u rekrutu / svatych valecniku by nebylo moc videt, pozdeji ve veku u Rytiru svetla (s tvrzenymi ocelovymi platy) by to bylo znat.
Vlajkonos / Mnich / Paze jsou extra stacky do tretiho kola, co davaji nejake poskozeni. Urcite nejsou vsechny potreba; vlajkonos by dal Crinis sanci na prvni utok ve tretim kole, treba proti Aetherovi, Paze a Mnichove by byly jen dalsi utocne stacky.
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Crinis

Post by Hron »

Tohle není už jen nějaké balancování, ale začíná se to blížit reworku Crinis, což je ale myslím dobře, protože Crinis nějaké oživení potřebuje.

A pokud se tedy budu dívat na Crinis jako na rework a ne jen na balancování, tak se může Crinis pořádně rozebrat a postupně vysvatět.

1) Kdo je vlastně Crinis
Crinis je bohyně světla, která má své věrné válečníky bojující v jejím jménu. Jsou to zářivé majáky bojující s temnotou. Ale jsou to jinak jen obyčejní lidé.
Historicky byla založená na věhlasu a vysokém rekrutu.

2) Co je Crinisiná specialita?
Magie světla -> požehnání, povzbuzení, posílení

3) Co potřebuje mít bůh, aby byl efektivní?
Potřebuje nějaký štít, který buď neumírá, nebo je levný s vysokým rekrutem.
A potřebuje nějaký dmg deal, kterým zabije nepřítele.

3a) Co bude Crinisiným štítem?
První možností je, aby to byla první jednotka. Celkem to k tomu vybízí, protože válečník může být obrannou jednotkou. Ale zase ze začátku se dá štítovat ozbrojenými vesničany a tak může být hlavní štít až něco pozdějšího.
Souhlasím s nápadem na rekruty (rekrutují se svatými válečníky) a zároveň bych zavedl štítonoše (rekrutují se s rytíři světla).
Rekrut - slabá jednotka: dmg 5, útok 3, obrana 3, iniciativa 3, druh útoku 1, životy 5, hodnota 5; bez schopností. (je to podobné ozbrojenému vesničanovi, jen mírně silnější v přepočtu na hodnotu)
Štítonoš - silná obranná jednotka: dmg 10, útok 5, obrana 30, druh útoku 1, životy 100, hodnota 100; magie světla 2, schopnost: krytí štítem (snížení zranění od jednotek s druhem útoku 2 o 50%)

3b) Co bude dávat dmg
Střelce, elitní střelce, křižáky a paladiny bych zachoval.

3c) Co s mnichy?
ySpirit navrhoval léčení, ale to se mi nelíbí. Velmi mě vadí jak novinky jedněch bohů vykrádají speciální věci jiných. Vadilo mě, když se unikátní exterminace, kterou měl Ghoro objevila u Aethera a stejně tak mě vadí, aby unikátní léčení, které má Dralgar se objevilo u Crinis.

Inspiroval bych se jeho návrhem a přidal bych kněze, a bonusovou jednotku, ale přiřadil bych pojmenování trochu jinak a úplně změnil jejich fungování:
Mnich - základní jednotka: staty stejné jak nyní, druh útoku 2, místo magie světla slayera a svatý útok (50%) a zvýšit hodnotu na 150. (je to relativně dobrá jednotka, ale ne extrémně přesílená protože ji bude stavět i DCCD, tak nesmí být příliš silná)
Kněz - vylepšený Mnich: staty jako Zasvěcenec světla, druh útoku 2, hodnota 300, slayer, svatý útok (100%), místo multimagie by měl magii světla 7 (všem crinisiným jednotkám zvýší Svatý útok o 0,1% za každého kněze) -> Crinis by měla být proti nemrtvým, tak ať taková je...
Zasvěcenec Světla - s každými 10 knězi, přijde jeden zasvěcenec: staty dvojnásobné, než Kněz, hodnota 1000, slayer, svatý útok (200%), magie světla 1

4) Unikatni dobyvani pro Crinis - Mauzoleum
Přidal bych Draddova vyvoleného, zvýšit počet TP na 100 a zombií na 50k.
Jak jsi to napsal, tak je to stejně silné jak pro Dreadda i když to má výrazně nižší hodnotu (on světlonoš dělá hodně) a pak nemrtvý dreadd to nutně potřebuje dobýt, kdežto tady Crinis funguje i bez toho, tak ať je to o něco silnější...

Odměna v pořádku, jen vybavení by nebylo na 50 rytířů (to mi připadá hodně), dal bych maximálně na 10 vybavení.

5) Rytíř světla
Crinis má lidi a to co ty píšeš mi přijde, že moc neodpovídá člověku. Spíše bych z něj udělal opět jízdu, ale těžkou pomalou jízdu. Díky tomu by mohl mít více životů.
Takže reálně to může mít takové staty jako píšeš (jen snížil životy na polovinu), jen s tím rozdílem, že to nebude pěchota, ale jízda (životy navíc jsou díky koni).
Schopnost v pořádku, rekrut od věhlasu taky.
Ale cena 25k mi přijde málo a nezajímavá. Tady, když se jedná o vyvoleného, tak bych k tomu přidal něco navíc a to to, že by každý stál i věhlas (za posvěcení od Crinis). Tedy bych dal cenu jednoho rytíře třeba na 50k zlata a 100 věhlasu.
Jako další bonus budovy bych dal, že by zdarma chodili štítonoši.

6) Vlajkonoš
Toho bych udělal spíše na utilitu.
Inspiroval bych se u něj u Pána šelem. Takže Vlajkonoš by chodil, pokud by byli všechny budovy Crinis (věčně Kruhu rytířů). Základní šance by byla 3% každé kolo (stejně jak Pán šelem) a zvyšovala by se o 1% z toho za každého Rytíře světla (podobně jako za zlobří šamany).
Vlajkonoš by měl nízké staty a schopnost: "Povzbuzení morálky", která by zvyšovala iniciativu všem Crinisiným jednotkám o 1% za každého Vlajkonoše.
(takže by to nebyl další meat shield, nebo něco podobného, ale byl by to support jako Pán šelem)

7) Světlonoš
Prosím konečně o spojení obou magií do jedné tak, jak jsem to navrhoval už ze začátku... :) (Ať je Crinis opravdu správným lovcem nemrtvých.)


PS: Pořád mi to nepřipadá ideální, ale přijde mi to jako dobrý základ na kterém stavět.
User avatar
nezmar
Administrátor
Posts: 1603
Joined: Mon 27. Jan 2014 7:42:38

Re: Buh - Crinis

Post by nezmar »

nič v zlom chalani, ja som rád a som vďačný za každý nápad, ktorí sem hodíte.

ALE začínam mať pocit (z tých príspevkov) že kľudne môžem zobrať jedného boha premenovať jednotky a nechať to tak. Začína sa mi to veľmi veľa jednotiek podobať na seba a niektoré návrhy k tomu strašne smerujú.

Cieľom je vytvoriť unikátnych bohov kde každý bude mať svoje vlastné špecifiká, nie že každý bude mať lacný a ľahko postrádateľný štít (štítovaciu jednotku) a každý bude mať jednotku s obrovským damagom aby mohla zničiť všetko ostatné a každý bude mať boost všetkých jednotiek.

Skúsme menej porovnávať daného boha s iným bohom a dané jednotky s inými jednotkami na rovnakej úrovni a skúsme spraviť každého unikátneho. Vôbec nemusí byť 3 jednotka porovnateľná s 3 jednotkou od iného boha. Ale skôr porovnávať koncept celej vetvy a zloženie celej vetvy ako takej proti inému konceptu.

PS: Hron tvoj príspevok som tu ešte nečítal, ale toto u mňa začína rezonovať už nejaký ten deň (odkedy som začal meniť staty jednotiek) a netýka sa to nutne len príspevkov v tomto vlákne.
PS2: Nechcem to spraviť na všetci majú všetko a každá rasa ma jednu unikkátnu vec :( ALA staré strategické hry typu DUNA a spol
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Crinis

Post by Hron »

Ano máš pravdu. VE snaze balancovat bohy jsme sklouzly k nejjednodušší variantě (obdoba jednotek) a vytratila se unikátnost. Omlouvám se a zkusím na to více myslet.
User avatar
ySpirit
Posts: 151
Joined: Wed 26. Feb 2014 19:20:57

Re: Buh - Crinis

Post by ySpirit »

Ja to bral spis jako nejsnazsi zpusob, jak ty bohy posilnit bez toho, aby se museli vymyslet nove slozite veci :D

Jestli se nechce brat leceni od Dralgara, tak se to muze trochu upravit.
Misto vzkrisovani jednotek by to jednotce dalo jen stit navic - stacku jednotek by se prihodilo X hpcek navic a dokud o tyto zivoty neprijdou, budou beze ztrat.

Kdyby se to hodilo treba na ty mnichy / zasvecence a sila "stitu" by byla podle poctu teto jednotky (a jeji obrany), nejlepe z nich udelat ty strelne jednotky (moznost je pak orientovat na dmg s predmety a nebo na posilovani stitu pres tvrzene ocelove platy, nez jen imku na ohen). Alternativne by mohla byt tato magie svetla kazde kolo, jako ty posilujici - i kdyz neutoci - posili stit.

Napr.
1.000 Zasvecencu svetla (6 obrana, 25.000 hp celkem)
5.000 ozbrojenych vesnicanu (35.000 hp celkem)

V prvnim kole nejdrive Zasvecenci pozehnaji nas stit a Ozbrojeni vesnicani budou mit 35k +6k
V druhem kole Zasvecenci na neco zautoci (je uplne jedno) a pozehnaji opet Ozbrojene vesnicani na 35k + 12k
Na zacatku tretiho kola pak treba neco zautoci na vesnicany, da jim to 10k poskozeni, takze jim zbyde 35k + 2k (zadne ztraty jednotky vesnicanu)
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Crinis

Post by Hron »

Jak léčení, tak štít (který je vlastně jen silnější variantou léčení) se mi prostě nějak nelíbí. Chtělo by to něco jiného.

Crinis je založená na víře a na posilující magii světla. A uznávám, že mě k ní nenapadá nic originálního a tak jsem nekonstruktivní (což mě mrzí), ale nic to nemění na tom, že se mi ani ten šít, ani to léčení prostě nelíbí...
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Buh - Crinis

Post by tarrant »

Teď když na tu Crinis koukám, tak si říkám k čemu vlastně je, než k chození katakomb?
Jediná šťítovací jednotka - Paladin o svou obranu přijde, díky schopnosti dav..

Měl bych proto návrh na úpravu této jednotky: jako jsou multimagie, tak by tato jednotka získala multischopnost buď dav, nebo obranný postoj vždy by se před bojem vybíralo z jedné z nich: 1) dav by zůstal jak je nebo 2) obranný postoj, kde by jednotka podobně jako u davu získávala bonus do obrany - viděl bych to + 0,001% za jednotku tj za každých 1000 by získala +1 do obrany.. mohlo by se to buď s větším počtem snižovat, nebo být fixně omezeno , aby tu potom nebyla jedntka s obranou 100+ ikdyž při té ceně a rychlosti rekrutu to myslím úplně nehrozí, ale pro jistotu..
už jen když nepřijde o obranu díky davu tak má slušných 17, takže kdyby byla fixně omezena na +20max tak by to byla dobrá šťítovací jednotka :)

Nebo by tato schopnost mohla jednotce poskytnout vyšší obranu +x (buď fixní nebo opět ovlivněnou počtem jednotek) a možná i +x do životů
Ale jednotka by aktuální boj měla iniciativu 0 a fungovala by jako obranný val :)
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Crinis

Post by Hron »

On byl někdy Paladin štítovací jednotka???
Co já si pamatuji, tak Crinis vždy štítovala Ozbrojenými vesničany a Svatými válečníky... Ano, nejsou to ideální štíty jako vyvolané jednotky, nebo třeba Wurmové, ale takto to má polovina bohů...

Pokud by se měla předělávat nějaká jednotka na štítovací, tak jsem rozhodně proti tomu aby to byli Paladinové (už jen proto, že pak by lidé zase brečeli, že štítovací jednotka je moc drahá a když štítuje, tak pak nikdo u crinis nedává dmg a není schopen si poradit s Wurmy -> což byl důvod proč se zavedl dav...). A místo toho opět nadhazuji svůj starý návrh, aby se prohodili magie světla u válečníků a mnichů. Válečníkům se snížilo zranění a zvýšila obrana. Mnichům se dal střelecký útok a slayer. Tím by se Válečník stal lepší štítovací jednotkou a mnich by začal mít nějaký smysl.
tarrant
Posts: 259
Joined: Mon 21. Sep 2015 17:42:30

Re: Buh - Crinis

Post by tarrant »

proč by paladin nemohl být šťítovací jednotka, proč má vůbec obranu? S davem je tam jen pro srandu..

drahá? no Crinis krájí katakomby se světlonošem, jak nic.. takže peníze by na to měla a byla by to konkurence do katakomb.. a světlonoše není nijak těžké získat..
Že nemá šanci s ničím jiným projít přes wurmy? No právě hráči by se museli rozhodnout, jestli budou mt dobrý štít a nebo jestli budou muset přetrpět velké ztráty..
User avatar
Hron
Posts: 1131
Joined: Mon 08. Feb 2016 16:16:11

Re: Buh - Crinis

Post by Hron »

Momaro wrote:
Ripperman wrote:2. Dav pro paladiny jsem určitě pro. Paladin je jednotka drahá jak prase, má vysokou hodnotu a je teď víceméně k ničemu. Hodí se jen když máte v plánu plundrovat opakovaně katakomby a ani tam se později nechytá..... Podle mě to konečně dá paladina na úroveň ostatních 5 lvl jednotek. Navíc když už tu padlo srovnání s bisonem, tak ten je navíc jen lvl 4 a má ho. Samozřejmě když dostanou dav, je třeba trooičku snížit jejich útok a dmg, ale beztak na nich má většina lidí pořád jen předmět s imkou na oheň, aby nechcípali....
Paladini jsou pro mě prostě těžká jízda (viz např. seriál knightfall nebo hra age of empires :) rpgčka s nesmrtelnými solo paladiny nepočítám)
Něco podobného jsem tu navrhoval dva roky zpět, navíc paladinové mají hodně životů, takže je bude obtížné zaštítovat na velký počet pro velký bonus za dav.
Příklad příspěvku z toho vlákna, proč jsem mluvil o "drahé" a někde bylo i něco podobného o Wurmech, jen teď se mi nechce trávit tolik času prohledáváním. Takže já tím jen kopíroval názory, které tu opravdu padali a které byli motivací ke změně paladina...

A pak stále si myslím že by měl paladin zůstat tak jak je. Je to poslední měněná jednotka, která byla změněna na relativně silnou, vyváženou jednotku odpovídající ceně a rozumným rekrutem. Nevidím důvod je opět nějak měnit a defacto z nich udělat jednotku, na které bude Crinis stát a padat, protože všechny klíčové role budou na něm a hráč si bude muset vybírat, co chce zrovna dělat, zatímco ostatní jednotky přijdou nazmar...

PS: A to že má paladin vysokou obranu, která je prakticky 0, nepovažuji za problém. Ano, všechny jednotky s davem by mohli mít defaultně obranu 0, ale nemají. Mají obranu, jakou by člověk čekal u jednoho jedince dané jednotky. A stejně tak to má prostě paladin. Mně to přijde naprosto v pořádku a nepřijde mi to, že má paladin relativně vysokou základní obranu jako dostatečný argument na to, aby se musel předělávat na obrannou jednotku.
Post Reply