Boj o IP
Posted: Sun 26. Jun 2022 11:18:59
Hra se pěkně vyvíjí a tak si myslím, že by bylo dobré udělat pár úprav i pro boj o IP.
1) úprava drtivé porážky
2) omezení útoků na IP (nejdůležitější změna)
3) bezpečná výhra
1) Drtivá porážka - edit: po zavedení bodu 2 (omezení počtu útoků) zrušit Drtivou porážku
Tohle kdysi šlo na pohodu pomocí méně jak 100 otroků. Kdy tak měl útočník ztrátu třeba 50% (záleží jak přes si dotyčný složil army). Takže přehození klanu to vůbec nebránilo. Ale poslední dva věky jsem si všiml, že nastala změna a svým klanem si na vlastní klan v IP můžeš zaútočit až 2 hodiny po dobytí (nevím čas přesně, ale tipoval bych, že to bude prvního přibytí jednotek). Tohle je změna o které si nikam nepsalo a na kterou když jsem poprvé narazil, tak jsem si myslel, že se mi buglo útočení na IP obecně.
Kombinace toho časového omezení s drtivou porážkou už smysl má a částečně naplňuje původní bezpečnostní záměr, ale stále si nemyslím, že dostatečně. (bylo by lepší, kdyby časové omezení bylo 6x delší)
Zároveň mi ale připadá dobré, že když člověk v boji o IP nepříteli způsobí drtivou porážku, tak ten klan vyřadí z boje o IP. Což ale bohužel není pravda, protože pokud klan nemá rekrut závislý na věhlasu či předzvěsti, tak je mu to celkem jedno -> zlata má spoustu ze staveb.
Ale zároveň bych klan odměnil za to, že se dokáže dlouho bránit. Tedy že ve chvíli, kdy přežije 5 útoků u kterých utrpí ztrátu alespoň 5%, tak do doby než opustí IP, nemůže utrpět zdrcující porážku.
Tzn.: Nové proměnná u klanu, který drží IP, která se zvýší o jedna pokaždé, když se klan ubrání útoku a přitom utrpí ztrátu více jak 5%. Když je hodnota 5 a více, nemůže klan utrpět zdrcující porážku. Když přijde o IP, proměnná se vynuluje.
Jde o to, že když klan statečně bojuje a odrazí spoustu silných útoků a pak ho prostě jen někdo dorazí, tak si myslím, že si nezaslouží "potupu".
Podmínka na 5% je tam proto, aby se nepočítali "testovací" útoky samotným velitelem, či aby si to hráč sám neaktivoval ostatními svými klany tím, že pošle jednoho vesničana... Uvažoval jsem, že by podmínka byla 10%, ale mám strach, že 5 útoků se ztrátou 10% je už moc a vlastně by to nikdy nikdo neměl. Ještě jsem uvažoval nad sčítám hodnoty poražené armády v porovnání s vlastní, ale to mi zase připadalo už moc složité...
Takže bych Drtivou porážku přepracoval:
- upravený efekt: klan přijde více o všechno: všechno zlato, všechny lidi, všechny runy, všechny zásoby v budovách, všechny artefakty, všechen věhlas, všechnu předzvěst -> bez run a případně předpřipravených zásob v budovách to ovlivní více klanů, než jen Crinis s Ghorem a když se při boji o IP opět vykoupí trh, tak ten klan opravdu přijde o konkurenceschopnost... (zároveň pomůže, když přijde o svou sbírku artefaktů, co některé klany mají v zásobě)
- nový popis: V boji o Imperátorův palác jsme utrpěli drtivou porážku a všichni obyvatelé prchají pryč ze strachu z invazní armády. Při svém útěku vyrabovali vše, co potkali a nám nezbylo zhola nic.
2) Omezení útoků na IP
Před posledními změnami byli top armády nad 300M, občas nad 1 mld. A zároveň bez příjmu z vylepšených staveb byla možnost obnovit armádu po ztrátě všeho, většinou jen v řádek pár milionů, protože nebylo zlato.
Nyní, pokud má někdo všechny stavby, tak ještě na 30M armádě nemusí krachovat a s tím, že do té doby si dělá finanční rezervu, takže je možné v klidu si z nuly nahodit 30M army a obvykle třeba i 50M. Zároveň po oslabení Katakomb a zrušení všech bugovacích možností bych tipoval, že tom armády budou 100M a občas třeba až 150M, nebo dokonce 200M, ale více ne.
Kdy když kdysi útočila 5M army na 300M army, tak často neudělala žádné ztráty. Ale pokud nyní bude útočit 50M army na 100M army, tak ty ztráty podstatné budou a po pár útocích IP padne. A pokud se takhle sejde dost klanů se stavbami (což si myslím, že stačí já + bota + healtonn, pokud by ti dva bojovali i proti sobě a ne jen proti mně), tak nikdy nebude vítěz.
Proto navrhuji zavést omezení na počet útoků na IP od jednoho klanu.
Tedy každému klanu zavést novou proměnnou, kterou bude počítadlo a po třech útocích na IP zablokuje možnost na něj útočit.
Myslím si, že tohle do hry přinese nový zajímavý taktický prvek a hlavně zabrání tomu, aby se o IP bojovalo až do doby, než věku vyprší čas a nikdo by pak stejně nevyhrál.
Uznávám, že se třemi útoky budou hráči ještě více vyčkávat a boj o IP bude opět trvat přes týden, ale i tak si myslím, že to bude lepší než jeden, který by hráčům, příliš svazoval ruce a zároveň to bude i nějaké omezení, protože bez něj by boj nikdy nemohl skončit (pokud by se na to hráč nevykašlal).
3) Bezpečná výhra
Tohle je už jen taková třešnička na dortu, která dělá to, že když hráč udrží IP po danou dobu, tak se automaticky stane vítězem.
Nechci aby věk hned skončil (protože třeba minimálně já se chci podívat s čím že jsem to vyhrál), ale chci aby po uplynutí daného času se zrušila možnost útoku na IP, tedy aby toho, kdo IP udrží po daný čas už nemohl nikdo sesadit.
"Nový Imperátor" bude stále mít možnost kliknout na "stát se imperátorem" a ručně tak ukončit věk s tím, že pokud to neudělá, tak se to stane automaticky po 24 hodinách.
Výsledek:
- když udržíš IP ve 3 hodiny ráno, tak si nemusíš nastavovat budíka, nebo mít strach, že se někdo probudí dříve jak ty a řekne si, že tedy na IP ještě zaútočí
- věk hned neskončí a tak Imperátor stále bude mít možnost si zapsat hodnoty, rozbít si ostatní klany o ÚS, kochat se možností kliknout na "stát se imperátorem" a přečíst si, jak se mu musí všichni klanět a podobně
- zároveň bude pojistka ve formě oněch 24 hodin, aby imperátor nemohl zdržovat věk a ostatní proti tomu byli bezbranní
1) úprava drtivé porážky
2) omezení útoků na IP (nejdůležitější změna)
3) bezpečná výhra
1) Drtivá porážka - edit: po zavedení bodu 2 (omezení počtu útoků) zrušit Drtivou porážku
Jestli jsem dobře pochopil, tak hlavní smysl tohohle je zabránit hráči si přehazovat IP mezi klany.nezmar wrote: ↑Wed 02. May 2018 9:34:18 podmienka je:
if ($celkem_hodnoty_1_procenta < 0.5 && $celkem_hodnoty_2_procenta > 98)
ci ak utocnik pride o menej ako 0.5% a ty obranca o viac ako 98% tak prides o "vsetko" a ucet je na vyhodenie.
Je to bezpecnostna poistka pre hracov, ktory dobyli IP a nechali ho nebraneni a potom ho dobyli radsej znovu z inym klanom (presuvali si IP podla toho ako sa im hodilo a ako mali dostupne armady)
Ono je celkom (v sucasnej podobe hry) tazke zistovat aktualne stavy armad oproti tomu co si posielal.
Ak ti vadi iba ta hlaska, tak ta sa moze kludne zmenit, nie je dolezita (aspon pre mna)
Tohle kdysi šlo na pohodu pomocí méně jak 100 otroků. Kdy tak měl útočník ztrátu třeba 50% (záleží jak přes si dotyčný složil army). Takže přehození klanu to vůbec nebránilo. Ale poslední dva věky jsem si všiml, že nastala změna a svým klanem si na vlastní klan v IP můžeš zaútočit až 2 hodiny po dobytí (nevím čas přesně, ale tipoval bych, že to bude prvního přibytí jednotek). Tohle je změna o které si nikam nepsalo a na kterou když jsem poprvé narazil, tak jsem si myslel, že se mi buglo útočení na IP obecně.
Kombinace toho časového omezení s drtivou porážkou už smysl má a částečně naplňuje původní bezpečnostní záměr, ale stále si nemyslím, že dostatečně. (bylo by lepší, kdyby časové omezení bylo 6x delší)
Zároveň mi ale připadá dobré, že když člověk v boji o IP nepříteli způsobí drtivou porážku, tak ten klan vyřadí z boje o IP. Což ale bohužel není pravda, protože pokud klan nemá rekrut závislý na věhlasu či předzvěsti, tak je mu to celkem jedno -> zlata má spoustu ze staveb.
Ale zároveň bych klan odměnil za to, že se dokáže dlouho bránit. Tedy že ve chvíli, kdy přežije 5 útoků u kterých utrpí ztrátu alespoň 5%, tak do doby než opustí IP, nemůže utrpět zdrcující porážku.
Tzn.: Nové proměnná u klanu, který drží IP, která se zvýší o jedna pokaždé, když se klan ubrání útoku a přitom utrpí ztrátu více jak 5%. Když je hodnota 5 a více, nemůže klan utrpět zdrcující porážku. Když přijde o IP, proměnná se vynuluje.
Jde o to, že když klan statečně bojuje a odrazí spoustu silných útoků a pak ho prostě jen někdo dorazí, tak si myslím, že si nezaslouží "potupu".
Podmínka na 5% je tam proto, aby se nepočítali "testovací" útoky samotným velitelem, či aby si to hráč sám neaktivoval ostatními svými klany tím, že pošle jednoho vesničana... Uvažoval jsem, že by podmínka byla 10%, ale mám strach, že 5 útoků se ztrátou 10% je už moc a vlastně by to nikdy nikdo neměl. Ještě jsem uvažoval nad sčítám hodnoty poražené armády v porovnání s vlastní, ale to mi zase připadalo už moc složité...
Takže bych Drtivou porážku přepracoval:
- upravený efekt: klan přijde více o všechno: všechno zlato, všechny lidi, všechny runy, všechny zásoby v budovách, všechny artefakty, všechen věhlas, všechnu předzvěst -> bez run a případně předpřipravených zásob v budovách to ovlivní více klanů, než jen Crinis s Ghorem a když se při boji o IP opět vykoupí trh, tak ten klan opravdu přijde o konkurenceschopnost... (zároveň pomůže, když přijde o svou sbírku artefaktů, co některé klany mají v zásobě)
- nový popis: V boji o Imperátorův palác jsme utrpěli drtivou porážku a všichni obyvatelé prchají pryč ze strachu z invazní armády. Při svém útěku vyrabovali vše, co potkali a nám nezbylo zhola nic.
2) Omezení útoků na IP
Před posledními změnami byli top armády nad 300M, občas nad 1 mld. A zároveň bez příjmu z vylepšených staveb byla možnost obnovit armádu po ztrátě všeho, většinou jen v řádek pár milionů, protože nebylo zlato.
Nyní, pokud má někdo všechny stavby, tak ještě na 30M armádě nemusí krachovat a s tím, že do té doby si dělá finanční rezervu, takže je možné v klidu si z nuly nahodit 30M army a obvykle třeba i 50M. Zároveň po oslabení Katakomb a zrušení všech bugovacích možností bych tipoval, že tom armády budou 100M a občas třeba až 150M, nebo dokonce 200M, ale více ne.
Kdy když kdysi útočila 5M army na 300M army, tak často neudělala žádné ztráty. Ale pokud nyní bude útočit 50M army na 100M army, tak ty ztráty podstatné budou a po pár útocích IP padne. A pokud se takhle sejde dost klanů se stavbami (což si myslím, že stačí já + bota + healtonn, pokud by ti dva bojovali i proti sobě a ne jen proti mně), tak nikdy nebude vítěz.
Proto navrhuji zavést omezení na počet útoků na IP od jednoho klanu.
Tedy každému klanu zavést novou proměnnou, kterou bude počítadlo a po třech útocích na IP zablokuje možnost na něj útočit.
Myslím si, že tohle do hry přinese nový zajímavý taktický prvek a hlavně zabrání tomu, aby se o IP bojovalo až do doby, než věku vyprší čas a nikdo by pak stejně nevyhrál.
Uznávám, že se třemi útoky budou hráči ještě více vyčkávat a boj o IP bude opět trvat přes týden, ale i tak si myslím, že to bude lepší než jeden, který by hráčům, příliš svazoval ruce a zároveň to bude i nějaké omezení, protože bez něj by boj nikdy nemohl skončit (pokud by se na to hráč nevykašlal).
3) Bezpečná výhra
Tohle je už jen taková třešnička na dortu, která dělá to, že když hráč udrží IP po danou dobu, tak se automaticky stane vítězem.
Nechci aby věk hned skončil (protože třeba minimálně já se chci podívat s čím že jsem to vyhrál), ale chci aby po uplynutí daného času se zrušila možnost útoku na IP, tedy aby toho, kdo IP udrží po daný čas už nemohl nikdo sesadit.
"Nový Imperátor" bude stále mít možnost kliknout na "stát se imperátorem" a ručně tak ukončit věk s tím, že pokud to neudělá, tak se to stane automaticky po 24 hodinách.
Výsledek:
- když udržíš IP ve 3 hodiny ráno, tak si nemusíš nastavovat budíka, nebo mít strach, že se někdo probudí dříve jak ty a řekne si, že tedy na IP ještě zaútočí
- věk hned neskončí a tak Imperátor stále bude mít možnost si zapsat hodnoty, rozbít si ostatní klany o ÚS, kochat se možností kliknout na "stát se imperátorem" a přečíst si, jak se mu musí všichni klanět a podobně
- zároveň bude pojistka ve formě oněch 24 hodin, aby imperátor nemohl zdržovat věk a ostatní proti tomu byli bezbranní