po delší době (cca 2 roky) jsem opět zahrál LOI a s obrovskou radostí jsem zjistil, že hra ještě neumřela, neboť jsou tu nové věci a občas sem Nezmar něco přidá. Systém zpráv, herní menu, vybavení do budov - všechno super změny usnadňující hraní, díky za ně. Během hraní tohoto věku mě také napadlo pár změn, které by mohly hru ještě více zpříjemnit (alespoň si to myslím, třeba mě v diskuzi přesvědčíte o opaku) a přineslo by to další možnosti do hry.
Bohužel absolutně nerozumím programování, takže netuším, jak mohou být některé věci náročné na vytvoření. Jedná se o pár návrhů/nápadů, které nejsou dotažené do detailu, neboť nemám schopnost eventy správně vybalancovat. Předně doufám, že jsem něco nepřehlédl, a že by návrhy skutečně hře pomohly. Pokud jsem něco nedomyslel, budu rád za jakoukoliv zpětnou vazbu, aby z toho třeba vzešlo nakonec něco smysluplného. U věcí, kde je třeba postavit obránce(armády) a odměny, jsem střílel zcela od boku, nejsem schopen najít vyvážené složení a odměny. Spíš jde o ten nápad jako takový. Třeba to tu píši zbytečně, myslím, že i Nezmar má v hlavě spoustu nápadů (podle toho, co jsem četl na fóru) a spíš jde o čas a chuť je zrealizovat. Kdyby třeba alespoň něco padlo na úrodnou půdu, budu rád.
1) Změna runového tržiště
Tento věk dochází k poměrně nepříjemné situaci - někteří hráči i v pokročilé fázi věku prodávají runy po 1. Pokud hrajete bohy, kteří jsou závislí na nákupu/prodeji run (téměř všichni díky žold systému), je to extrémně otravné. Na některých účtech kupuji třeba i 600 run denně, což odpovídá 600 kliknutím na trhu s průměrnou odezvou kolem 1 vteřiny NA JEDNOM ÚČTU! Denně trávím minuty (až desítky minut - opravdu bez přehánění, protože hraji 8 účtů) tím, že nakupuji runy po jedné, abych si mohl zahrát. Problém tedy je, že bezohlední hráči zaspamují trh levnými runami po jedné. Co s tím? Nevím přesně, zde je pár návrhů:
a) stanovit maximální možný prodej run denně (tj. můžete zadat například maximálně 20 nabídek na trh denně - je jedno, jestli prodáte 20 x 1 runa nebo 20 x 150, ale zkrátka maximálně 20 nabídek)
b) místo zobrazování pouze nejlevnějších run (tedy všech po 1 kuse) přidat i zobrazení pro nejlevnější balík run od počtu 10 a výš(takže by dole byla třeba nejlevnější nabídka od 10 run, nebo 30, nebo 50, ...)
c) podle počtu odklikaných tahů zakázat prodej run po určitém množství (např. pokud účet odehraje více než 1000 tahů, může prodat runy nejméně po 5 runách sněhu, 5 runách života, 3 runách ohně, 1 runy nebes; po 2000 tahů 10 RS, 10RŽ, 5 RO, 3RN, ...) a podobně
Osobně se přikláním k řešení B, protože to umožňuje největší svobodu jak prodeje, tak nákupu run a navíc řeší i problém s tím, že prodávat runy nebes minimálně po 100 je samozřejmě ptákovina. Ale opravdu moc prosím o nějaké řešení, trh je počínáním těchto dobráků, alias prodám stovky run po 1 naprosto zničen...
2) Změna tržiště s vybavením
Navrhuji to, co jsem kdysi myslím už navrhoval. Zvýšit limit trhu s předměty/vybavením. Maximální částka 20M funguje od pradávna, co si snad pamatuji. Za tu dobu LOI ušlo obrovský kus cesty a zlato je nyní oproti prahistorii zatíženo obrovskou inflací.

a) navýšit fixně limit na určitou částku tak, aby se "nedalo" efektivně přelévat zlato (stejně se dá při malém počtu hráčů skrze runy, jiné vybavení a podobně) - například na 40 milionů
b) zavést progresivní zvyšování maximální částky podle odehraných tahů věku - po 2 000 tahů navýšení na 25M, po 3 tisících na 30M, ...
Nejlepší je podle mě progresivní zvýšení limitu, ale nevím, jak náročné by to bylo na naprogramování.
3) Zabránit zneužívání údolí stínů + jeho úprava
problém A) Opět poznatek ze současného věku. Nejmenovaný hráč (dělal to pouze 1) vyžene uměle hodnotu klanu, aby byl v TOP6 a když chce údolí stínů vyplenit s jiným účtem, propustí armádu na klanech v TOP6, ale nějak se mu podařilo, že se hodnota armády neaktualizuje a v TOP6 tak zůstanou oslabené klany. Netestoval jsem, nevím, jestli stačí pouze propustit část armády a neaktualizovat/respektive neodehrát tah, ale pokud ano, chce to fix. Pokud ne, tak je jiný způsob, jak toho docílit. Vedlo to k tomu, že údolí stínů bylo drancováno všemi hráči od začátku nonstop.
problém B) Od určité fáze věku se vůbec nevyplatí do údolí stínů jít. Odměna je příliš slabá za riziko zdevastování nebo značné poškození klanové armády a ztrátu předmětů. Co s tím?
1. upravit vzorec odměny - postupně ji navyšovat v průběhu věku - zlato, runy, předměty - aby se vyplatilo do údolí jít i s tím, že třeba přijdu o spoustu jednotek, ale když vyhraju, vrátí se mi velká část surovin a zlata na rekrut zpět.
2. aby se v údolí stínů neztrácely předměty - buď vůbec, i přes porážku by se opět objevily v inventáři NEBO daly se za poplatek zachránit - třeba něco jako: "Pane, tuhle bitvu jsme prohráli a přišli jsme o tvrzené ocelové pláty. Máme se pokusit najmout profesionální zloděje, aby je pro nás získali zpět? Pokud ano, bude nás to stát 15 000 000 zlatých a 30 000 předzvěsti."
4) Kovárna
Strašně se mi líbí koncept kovárny. Problém je, že momentálně se v ní dají vyrábět převážně věci pro unikátní jednotky. Bylo by super přidat další možnosti. S tím, že se v současném LOI dropuje více itemů (což je strašně super), by se mohlo najít strašně moc věcí, co se v kovárně dá vyrábět. Je mi jasné, že je to asi koncept, který Nezmar zamýšlel a proto kovárnu zavedl, ale asi z důvodu nedostatku času mnohé neuskutečnil. Abych tedy vysvětlil můj nápad:
Zavést mnoho receptů/návodů, které by se daly získávat v různých eventech - od klasické pustiny - bažin, chrámů, svatyní, ... po plenění. Tyto recepty umožnit prodávat na trhu (aby se skutečně dostaly k bohům, kteří je využijí). Příklad:
a) Z 15 bronzových mečů vyrobit s využitím 10 milionů zlata těžkou bojovou sekeru
b) Z 5 druidských rituálů, dralgarova totemu života a 2 praporů starého druidského cechu dokážeme vyrobit Bájný druidský prapor - Veledruidové přivolávají o 80% více Starodávných Entů.
c) Z 8 praporů stínů a dreaddova praporu smrti dokážeme vyrobit Bájný dreaddův prapor smrti - Jednotka získá +3 do útoku a obrany a pokud je Dreaddova, získá další +6.
d) Maska královny medúz, tvrzené ocelové pláty a 3x dralgarův totem života - dokážeme vyrobit Královský totem života - Jednotka ztratí 2 body z iniciativy, ale získá +8 k obraně, +10% života a je imunní vůči magii země 1 a exterminaci.
e) a tak dále a tak podobně.
Smyslem toho je přidat do hry předměty, které budou třeba řešit slabiny některých bohů (wurmové proti exterminaci), ale aby bylo opravdu obtížné a drahé takové předměty získat. Aby je hráč nemohl mít 8. den serveru, ale třeba až 25. a podobně

5) Nové návrhy na budovy/dobývání
Dobývání - Bláznovo tajemství
1. krok - Pane, po dobytí města jsme "přátelsky" vyslýchali jeho obránce a doslechli jsme se o jedné legendě. → třeba 5% šance na "vyslechnutí legendy" po dobytí města - otevře v dobývání nový úkol - Bláznovo tajemství
Podle prastaré legendy kdysi v tomto městě žil muž, který byl považován za blázna. Neustále pracoval, něco kreslil a čmáral, experimentoval. Byl to podivín a veškeré své pokusy prováděl raději stranou, v temných lesích za městem. Může to být past a vlastně ani nevíme, co cenného bychom mohli od blázna získat. Chcete přesto tyto lesy prozkoumat?
Obránce: 3x wurm, 15000 x elfí elitní lučištník, 10000 x veledruid, 3000 x lesní bizon (vůbec netuším, armády musí navrhnout někdo jiný)
Odměna: věhlas
2. krok - Prozkoumání lesa nám dalo zabrat, ale nalezli jsme místo, kde ten blázen experimentoval. Divné je, že ho obyvatelé lesa nechali, k nám přátelští nebyli... Chceme prozkoumat experimentální stanoviště?
Obrana: 3x elementární bublina, 1000 x trpasličí past, 1000 x těžká balista, 1000 x těžký katapult, 20000 x uvězněná duše (opět vůbec netuším, snaha vymyslet něco, co by blázen mohl sestrojit/uvěznit k obraně svého objektu)
Odměna: věhlas
3. krok - Jak mohl blázen sehnat takovou vojenskou sílu? Kde to vzal? Teď už je to jedno, při boji jsme jeho laboratoře nechtěně značně poškodili a část lehla popelem. Našli jsme pouze nějaké nákresy, kterým nerozumíme, navíc je část ohořelá a vypadá to, že blázen všechno nějak zašifroval. Chceme najmout nejlepší vědce, aby nákresy rozluštili a pochopili, co je jejich obsahem? Bude nás to stát 10M zlata, 30 run sněhu, života, ohně a nebes a jeden slonovinový luk. Proboha, co s tím chtějí dělat?
Odměna: podle vědců se jedná o nákresy strojů, které nám usnadní stavební práce. Tak to tedy opravdu stálo za to... Ostatní plánky prý obsahují nějaké náčrty a úvahy o magiích a kouzlech, ale nikomu se nepodařilo prolomit šifru, takže je to ve výsledku jen snůška blábolů... Díky nákresům jsme postavit lepší stroje a opravit města o 5 tahů rychleji (města se opravují 45 místo 50 tahů).
Stavby
Podle vzoru školy architektů mě napadly další budovy:
1. škola zvědů - o X % větší šance na nalezení chrámů, svatyní a dómů v pustině Cena a zisk: netuším
2. centrální velitelství - díky lepší organizaci armády jsme schopni ušetři X% žoldu Cena a zisk: netuším
Pokud jste došli až sem, máte můj obdiv. Jak říkám, jsem si vědom, že hlavním nedostatkem LOI není nedostatek nápadů, ale časová a další náročnost je realizovat.


