Redukce počtu stacků jednotek
Posted: Sat 18. Nov 2023 13:23:23
Bylo by dobré omezit počet jednotek, co klan může mít, protože jednak jsou v tom velmi nevyrovnaní bohové sami o sobě a pak že je 19 jednotek v chrámu a 7 v kovárně je také velmi moc. Nejčastější využití většiny jednotek je jen aby měl klan stack navíc a hůře se dobýjel v IP, kde je potřeba dobýt 100%. A pak tu máme velitele + náhodný počet generálů + 2 jednotky z uprchlického tábora + náhodný jednotky od věštce či prokletého chrámu ohně. Takže třeba cca 30 jednotek mimo jednotek svého boha.
Napadají mě dvě řešení:
První jednodušší, kterému bude většina hráčů přístupnější. A druhé rozsáhlejší, které nejspíše hodně hráčů naštve, ale které se mi líbí mnohem více i z pohledu celého věku a nejen boje o IP.
Ale než se vrhnu na jednotky, tak udělám přehled jednotlivých bohů:
Dralgar
větev: luk, druid, bizon, jednorožec
max: OV + 7 jednotek + jedna zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 10+2 jednotky
hlavní: 6 + unikátka
větev: kopí, pavouk, obr, wurm
max: OV + 14 jednotek + 2 zdarma + unikátka = 18+2 jednotky
hlavní: 6 + unikátka
Aether
větev: věrný, válečník, šaman, hvězda
max: OV + 6 jednotek + 2 zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 10+2 jednotky
hlavní: 5-7 + unikátka (+1-2 vyvolané)
druhá větev se nehraje a bude se upravovat
Dhar
větev: bahno, ještěr, minotaur, had
max: OV + 16 jednotek + unikátka = 18 jednotek
hlavní: 8 + unikátka
druhá větev se nehraje a bude se upravovat
Dreadd
větev: nemrtvý
max: OV + 6 jednotek + 8 oživených = 7+8 jednotek
hlavní: v podstatě TP a nekromant + všechny nemrtvé, takže 14?
větev: živý, ale bude upravená
max: OV + 10 jednotek + 2 vyvolané + 7 oživených = 11+2+7 jednotek
hlavní: cca 8 (+ 1-2 vyvolané)
Vulkán
větev: klasika
max: OV + 9 jednotek + 3 zdarma + speciální + unikátka = 13+3 jednotky
hlavní: 7+ unikátka
větev: stín
max: OV + 8 jednotek + 2 zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 12+2 jednotky
hlavní: 4-6 + unikátka (+1+2 vyvolané)
Ghoro
max: OV + 11? jednotek + 4 speciální + 3 vyvolané = 14?+3 jednotky
(díky sebevražedným jednotkám, může být počet výrazně vyšší, ale ...)
hlavní: 5 + 3 speciální
Crinis
max: OV +16 jednotek + unikátka = 18 jednotek
hlavní: 7-9 + unikátka
Ascena
max: OV +5 jednotek = 6 jednotek
(potřebuje výrazně zvýšit)
1. řešení
Hlavní problém více stacků jednotek je boj o IP a tak nejjednodušší řešení by bylo omezení počtu jednotek, které mohou bránit IP a útočit na IP.
Navrhované omezení: max 10 jednotek + max 5 unikátních jednotek
2. řešení
Omezit počet jednotek obecně aby i v průběhu věku byli bohové vyrovnanější a to jak v PvE, tak PvP (včetně ÚS).
Tedy více sjednotit počty jednotek jednotlivých bohů a výrazně omezit počty "bonusových" jednotek z portálu a spol.
Toto by mělo 3 části:
1. část - úprava bohů
U většiny bohů stačí jen úprava, že při vylepšení budovy se přetvoří staré stacky na nové. Přetvořit jednotky v poměr 1:1 mi přijde moc silný a tak bych navrhoval, že se přetvoří 2/3 a zbytek při "výcviku" zemře (ala "přežijí jen ti nejsilnější"), kdy změna je inspirovaná minotaury.
Jsou zde dvě výjimky a to Ghora a Dreadd:
U Ghora je problém se vzducholoděmi, protože k nim se dá vracet. U něj bych dal, že by se to vylepšení nedělo.
U Dreadda je problém s velkým počtem oživovaných jednotek a tak by u něj byli úpravy větší:
- lichové by vyvolávali upíry, ale s menší šancí
- arcilichové budou zrušeni
- TP přestane oživovat ghúly (už teď je to silná jednotka, tak nepotřebuji ještě něco navíc, co kdysi neměl)
- nekromant přestane oživovat kostlivce, místo nich budou lichové i ze slabých jednotek
- nekromant přestane oživovat druidy - jsou to v důsledku 2 stacky jednotek a celkem zbytčných
2. část - úprava portálu
V portálu bych nechal:
- otroky -> často se používají a pokud na ně člověk v závěru spotřebuje všechny runy, tak je to all in a to je v pohodě
- ohnivý služebník -> využití run života a sněhu; nyní je (měl by být) prapor bersekera nejsilnější a nejvzácnější artefakt, ale ne všichni bohové pro něj mají využití, tato jednotka ho má vždy...
- ohnivý a prokletý obr -> využití run ohně a nebes
Hráči budou postrádat fénixe a ledového obra a oba by asi měli smysl, aby zůstali, protože je používají všichni, ale chci redukovat počty.
3. část - úprava kovárny
Kovárna se využívá málokdy. Obvykle, když se použije, tak se buď použije jedna výroba každé jednotky jako nový stack, nebo se staví více colosů a pak orlů (s hůlkou ledu zpomalování a dmg od prvního kola) a sochy (top štíty).
Zde bych tedy nechal jen tyto tři jednotky a upravil ceny, aby bylo využití pro všechna kolečka a ingoty:
Socha: 3x bronzový ingot, 1x železný ingot, 3x mosazné kolečko
Orel: 3x železný ingot, 1x ocelový ingot, 3x stříbrné kolečko
Colosus: 5x bronzový ingot, 3x železný ingot, 3x ocelový ingot, 1x ingot temné ocele, 3x zlaté kolečko
Dodatek:
A pak to bude ještě u některých omezit to, že z jedné budovy chodí více stacků jednotek zároveň, ale to bych řešil až dodatečně s tím, že by to byl hlavní způsob vyrovnávání bohů (přidání/oddělaní).
PS: Snad jsem nic nepřehlédl, úpravy jsou možné.
Napadají mě dvě řešení:
První jednodušší, kterému bude většina hráčů přístupnější. A druhé rozsáhlejší, které nejspíše hodně hráčů naštve, ale které se mi líbí mnohem více i z pohledu celého věku a nejen boje o IP.
Ale než se vrhnu na jednotky, tak udělám přehled jednotlivých bohů:
Dralgar
větev: luk, druid, bizon, jednorožec
max: OV + 7 jednotek + jedna zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 10+2 jednotky
hlavní: 6 + unikátka
větev: kopí, pavouk, obr, wurm
max: OV + 14 jednotek + 2 zdarma + unikátka = 18+2 jednotky
hlavní: 6 + unikátka
Aether
větev: věrný, válečník, šaman, hvězda
max: OV + 6 jednotek + 2 zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 10+2 jednotky
hlavní: 5-7 + unikátka (+1-2 vyvolané)
druhá větev se nehraje a bude se upravovat
Dhar
větev: bahno, ještěr, minotaur, had
max: OV + 16 jednotek + unikátka = 18 jednotek
hlavní: 8 + unikátka
druhá větev se nehraje a bude se upravovat
Dreadd
větev: nemrtvý
max: OV + 6 jednotek + 8 oživených = 7+8 jednotek
hlavní: v podstatě TP a nekromant + všechny nemrtvé, takže 14?
větev: živý, ale bude upravená
max: OV + 10 jednotek + 2 vyvolané + 7 oživených = 11+2+7 jednotek
hlavní: cca 8 (+ 1-2 vyvolané)
Vulkán
větev: klasika
max: OV + 9 jednotek + 3 zdarma + speciální + unikátka = 13+3 jednotky
hlavní: 7+ unikátka
větev: stín
max: OV + 8 jednotek + 2 zdarma + 2 vyvolané + unikátka = 12+2 jednotky
hlavní: 4-6 + unikátka (+1+2 vyvolané)
Ghoro
max: OV + 11? jednotek + 4 speciální + 3 vyvolané = 14?+3 jednotky
(díky sebevražedným jednotkám, může být počet výrazně vyšší, ale ...)
hlavní: 5 + 3 speciální
Crinis
max: OV +16 jednotek + unikátka = 18 jednotek
hlavní: 7-9 + unikátka
Ascena
max: OV +5 jednotek = 6 jednotek
(potřebuje výrazně zvýšit)
1. řešení
Hlavní problém více stacků jednotek je boj o IP a tak nejjednodušší řešení by bylo omezení počtu jednotek, které mohou bránit IP a útočit na IP.
Navrhované omezení: max 10 jednotek + max 5 unikátních jednotek
2. řešení
Omezit počet jednotek obecně aby i v průběhu věku byli bohové vyrovnanější a to jak v PvE, tak PvP (včetně ÚS).
Tedy více sjednotit počty jednotek jednotlivých bohů a výrazně omezit počty "bonusových" jednotek z portálu a spol.
Toto by mělo 3 části:
1. část - úprava bohů
U většiny bohů stačí jen úprava, že při vylepšení budovy se přetvoří staré stacky na nové. Přetvořit jednotky v poměr 1:1 mi přijde moc silný a tak bych navrhoval, že se přetvoří 2/3 a zbytek při "výcviku" zemře (ala "přežijí jen ti nejsilnější"), kdy změna je inspirovaná minotaury.
Jsou zde dvě výjimky a to Ghora a Dreadd:
U Ghora je problém se vzducholoděmi, protože k nim se dá vracet. U něj bych dal, že by se to vylepšení nedělo.
U Dreadda je problém s velkým počtem oživovaných jednotek a tak by u něj byli úpravy větší:
- lichové by vyvolávali upíry, ale s menší šancí
- arcilichové budou zrušeni
- TP přestane oživovat ghúly (už teď je to silná jednotka, tak nepotřebuji ještě něco navíc, co kdysi neměl)
- nekromant přestane oživovat kostlivce, místo nich budou lichové i ze slabých jednotek
- nekromant přestane oživovat druidy - jsou to v důsledku 2 stacky jednotek a celkem zbytčných
2. část - úprava portálu
V portálu bych nechal:
- otroky -> často se používají a pokud na ně člověk v závěru spotřebuje všechny runy, tak je to all in a to je v pohodě
- ohnivý služebník -> využití run života a sněhu; nyní je (měl by být) prapor bersekera nejsilnější a nejvzácnější artefakt, ale ne všichni bohové pro něj mají využití, tato jednotka ho má vždy...
- ohnivý a prokletý obr -> využití run ohně a nebes
Hráči budou postrádat fénixe a ledového obra a oba by asi měli smysl, aby zůstali, protože je používají všichni, ale chci redukovat počty.
3. část - úprava kovárny
Kovárna se využívá málokdy. Obvykle, když se použije, tak se buď použije jedna výroba každé jednotky jako nový stack, nebo se staví více colosů a pak orlů (s hůlkou ledu zpomalování a dmg od prvního kola) a sochy (top štíty).
Zde bych tedy nechal jen tyto tři jednotky a upravil ceny, aby bylo využití pro všechna kolečka a ingoty:
Socha: 3x bronzový ingot, 1x železný ingot, 3x mosazné kolečko
Orel: 3x železný ingot, 1x ocelový ingot, 3x stříbrné kolečko
Colosus: 5x bronzový ingot, 3x železný ingot, 3x ocelový ingot, 1x ingot temné ocele, 3x zlaté kolečko
Dodatek:
A pak to bude ještě u některých omezit to, že z jedné budovy chodí více stacků jednotek zároveň, ale to bych řešil až dodatečně s tím, že by to byl hlavní způsob vyrovnávání bohů (přidání/oddělaní).
PS: Snad jsem nic nepřehlédl, úpravy jsou možné.